Vacanţa de iarnă (I)

Prin noiembrie aşa am primit nişte răspunsuri de la ceva universităţi de prin Anglia care ziceau că vor să mă cheme la interviu; detalii despre întregul proces voi da altă dată, deocamdată mă voi lega exclusiv de mica mea călătorie. Evident că ne-am câcâit o grămadă până să găsim un preţ convenabil pentru zbor, la aşa-zisul low cost Wizz Air şi la Blue Air am găsit dus pe 7 şi întors pe 16 cu 11 milioane, la modul 3 dus şi 8 întors, neincluzând apă pe timpul zborului sau bagaj, plus că ateriza la Luton, adică la 50km de Londra. Evident, am ratat o ofertă bună, cu Lufthansa, care mă ducea dus-întors cu 180 de euro (inclusiv bagaj de cală), şi până la urmă am luat cu Swiss, cu 230 de euro, că, evident, am ratat şi la ăştia preţurile minime la dus. În fine, important e că am găsit de zburat.

Acum, eu nu am mai zburat niciodată, şi deodată mă trezesc cu 4 zboruri la interval de 10 zile (pentru că aveam escală la Zurich). Şi nu ştiu voi cum sunteţi, dar mie când veni vorba să mă sui în avion mi se făceau picioarele mai ceva ca mămăliga. Şi mi s-a tot zis că e foarte puţin probabil să mori în accident de avion, da’ mie tot îmi era frică. Nu zic, mi-a plăcut decolarea, mi-a plăcut să îmi simt stomacul în spate de la demonstraţia de forţă, am zis că profanez toată Creaţia când am văzut că sunt sus în aer şi totul e mic sub mine, mi-am făcut cruci peste cruci, am închis ochii de groază când a virat şi vedeam pământul sub mine pe fereastră, şi m-am minunat ce caută rafinăria aia aşa aproape de Bucureşti (numai ca să mă prind, după, că eu vedeam Ploieştiul). Am avut parte şi de turbulenţe. În principiu, e ca şi cum ai merge cu maşina, sau, hai, cu autocarul, pe un drum plin de gropi, piperat cu câte un deal şi o vale. Doar că nu eşti la 20 de centimetri, hai un metru, de pământ. Eşti la 11 kilometri, mergând cu 700 la oră, deasupra Alpilor care zici că-s nişte cioburi, nişte colţi.

Şi uite aşa am aterizat eu la Zurich, unde am învăţat că există aeroporturi mai mari decât Râmnicul (şi cred că şi decât Buzăul, dacă stau şi mă gândesc), şi că duty-free e un cuvânt care înseamnă „foarte scump”. Nu mai cumpăr în viaţa mea nimic de la duty-free. Credeam că am făcut o afacere, un Toblerone de 400 de grame cu 8 euro. Nu, în Anglia am găsit la 5 lire. Am văzut că, spre deosebire de scannerele de la Otopeni, care mi-au ţiuit deşi mi-am dat jos cruciuliţă, curea, bocanci, telefon, pixuri, bani, PDA, ceas de mână, din cauză că aveam fermoar la pantaloni, în ţările cu apă caldă cruciuliţa nu declanşează ţiuitoarea. Apoi am învăţat ce înseamnă să fii în avion şi să ai în spatele tău un puradel britanic foarte agitat şi vorbăreţ, de îmi blestemam zilele chinuindu-mă să citesc pe laptop Brave New World a lui Aldous Huxley (carte foarte bună, recomand).

Cred că mai mult ca în mica mea vacanţă de vară nu am citit niciodată. În fine, am fost într-un avion care a zburat peste Tower Bridge şi am văzut Londra de sus. Your argument has been rendered invalid. Şi am aterizat pe London City Airport, un aeroport care se află pe o insulă, în mijlocul unei bălţi pe Tamisa, în centrul Londrei (mult spus centru, că e în zona 3 a metroului lor). Folosindu-le reţeaua de transport de suprafaţă, am schimbat într-unul dintre cele mai dubioase locuri ale lor (Shadwell îi zice, şi e plin de indieni şi arabi şi negri, mie îmi era frică pe acolo, nu părea deloc un loc prea drăguţ, o fi fost de la linişte), m-am învârtit o grămadă până am observat staţia la care trebuia să merg (aflată la 20 de metri de unde am coborât, dar na, cine să o vadă) şi am luat Overgroundul către Crystal Palace.

A, da, pentru cine caută cazare ieftină în Londra: The Lodge at Crystal Palace. E linişte, e în parc, camera dublă e 44 de lire pe noapte şi include mic dejun BUN (single e ceva gen 28), o baie vine la 2 camere (adică 3 persoane), are internet wireless (cam prost ce-i drept, dar la banii ăştia…) şi e cam la 500 de metri de staţia de overground Crystal Palace (zona 3).

Continuăm povestea mai încolo.

~ de Ion pe Decembrie 27, 2010.

Lasă un răspuns

 
