Nu mai sunt în război cu şoferii

Ca să mă dau mare filosof, şi să emit un aforism, şoseaua e un câmp de luptă. Şoferii contra poliţiei, şmecherii contra la restu’, înceţii contra rapizilor, eu contra ta. Ce mai, fiecare pentru el. E, azi dimineaţă, la volan, m-am simţit ca un rege. Ca un zeu. La noi, pe şosele, la intersecţiile cu drumuri secundare, banda I (unde există banda a doua) e ca după bombardament. De-asta eu fac cum fac şi în situaţii de genul sunt pe banda a doua.

E, azi dimineaţă, eram cam la 500m de aşa ceva. În spate îl văd pe unul cu Megane prăfuit. Era la o oarecare distanţă. Zic, hai să-l las să treacă, că dup-aia mi se pune în coadă fix când e şoseaua proastă. Semnal dreapta, mă mut pe banda I. Ăla nimic. Două semnale dreapta ca să îi zic să mă depăşească. Se bagă. Eu revin pe banda a doua.

Eu fac foarte des chestia asta, dar niciodată (sau cel puţin nu cred) nu mi-a făcut şi mie la fel. Două flashuri scurte din avarii în semn de mulţumire. Dacă citeşti pe aici, Megane II argintiu foarte prăfuit care la 7 şi 10 era pe la Crucea Comisoaiei, mersi frumos că ai făcut un şofer să se simtă ca un rege.

Bine, a mai fost o întâmplare nostimă. O axiomă a şoselei e că poliţia e mereu cu radarul pe undeva. Chit că e 7 dimineaţa, ora prânzului, sau seara de Revelion. Pe văzute. Şi na, ca tot şoferul, fac din faruri ca să avertizez lumea că e radar. Şi na, eram eu pe banda II, cu unul cu cielo la vreo 80m în faţă (deci nu eram în coada lui) şi fac cu flashul la unii care vin din faţă. Şi ăla cu cielo se dă mai departe. A fost nostim, aşa, mai ales că eu când depăşesc nu folosesc metoda ţărănească (flash = „dă-te bă din faţă, ţi-a luat mă-ta şosea?”) ci semnal („hai salut. lasă-mă şi pe mine să trec, te rog”).

~ de Ion pe Ianuarie 17, 2011.

Lasă un răspuns

 
