Pentru cocalarii iubitori de animale

Înainte de a citi: am acasă 4 câini şi o pisică. Stau la curte şi se înţeleg fără probleme. Nu sunt sterilizaţi. Mai mult, din când în când vreun câine de pe stradă şi-a găsit casă la noi. În plus, mi se pare logic ca, în cazul în care sare un câine să te muşte, să dai în el cu ce ai la îndemână ca să scapi, fără să te numesc criminal. Aşa că eu zic că pot aduce o părere avizată.

N-am putut rezista la atâta prostie debitată pe secundă, am auzit acum la radio despre protestul contra eutanasierii câinilor vagabonzi. Pe lângă faptul că unii m-au convins chiar şi prin radiofrecvenţă că sunt analfabeţi, am avut parte să ascult câteva piese de artilerie grea în arsenalul lor ideologic:

1. sterilizarea ca soluţie. Nu zic că eutanasierea nu e o măsură crudă. Dar nici nu sunt ipocrit să susţin sterilizarea animalelor şi să zic că e o măsură mult mai umană. Pentru că perpetuarea speciei este scopul vieţii animalelor ăstora, ele trăiesc degeaba odată ce au fost sterilizate. Ca atare, mor în 5 ani (de la sterilizare, am înţeles eu). Lăsând la o parte faptul că nu cred că un maidanez trăieşte mai mult de 12 ani, maxim-maximorum, chiar sunt singurul căruia i se pare o măsură cruntă să laşi vieţile maidanezilor fără sens? Vouă v-ar conveni să fiţi sterilizaţi? Plus că voi înşivă ziceţi că după 5 ani, un maidanez sterilizat moare. Deci, practic, e tot ucis, doar că nu prin injecţie letală, ci cu efect întârziat. Asta după ce se mai plimbă pe străzi şi, eventual, mai muşcă ceva oameni (nu generalizez – am fost o singură dată muşcat de un maidanez, şi nu suficient de tare cât să mă rănească). Pe scurt, vreţi să înlocuiţi eutanasierea cu o eutanasiere cu efect întârziat, degradantă şi cu substrat de „frecţie”.

2. oamenii bogaţi ar trebui să se ocupe de asta, că oricum nu se gândesc decât la vieţile lor (citat aproape exact). Presupunând, prin absurd, că am muncit şi mi-am creat o mică avere, nu e dreptul meu să mă pun pe mine şi familia mea pe primul loc? Doar nu am muncit ca să se bage altul în seamă despre ce trebuie să fac cu banii mei. (iar dacă sunt şmecher şi am banii fără să-i fi muncit, fii sigur că mă doare la bască de orice animale)

3. poliţia animalelor. Aici sunt 2 chestii: da, sunt de acord să fie amendaţi gras indivizii care abandonează animale. Eventual, cu banii ăştia, să fie sprijiniţi cei care decid să culeagă un animal de pe stradă (presupunând că am fi într-o ţară în care, dintr-o „donaţie” de 150 de lei, nu am ajunge la „50 mie, 50 ţie şi 50 lu ăla care a luat câinele”). Dar asta poate face şi poliţia – mai nou – locală, nu e nevoe de o întreagă instituţie pentru asta. Şi aici vine problema: la noi nu sunt bani nici măcar pentru educaţie şi sănătate, şi vrem să se dea bani pentru poliţia animalelor? sez hu?

4. în fine: dacă iubiţi atât de mult animalele, NU VĂ OPREŞTE NIMENI să le luaţi acasă. Ba chiar cred că pentru animale e mai bine să le luaţi voi acasă decât să vă adunaţi în mitinguri puerile la parlament. Da’ nu văd pe nimeni care să propună ceea ce mie mi se pare logic: amendă cine abandonează câini, din banii ăia bani pentru cine culege. Ştiu că e foarte greu de făcut asta la noi, da’ nu pare că a dus mintea pe cineva la ideea asta.

~ de Ion pe Martie 1, 2011.

2 răspunsuri to “Pentru cocalarii iubitori de animale”

  1. Cine sta sa pazeasca oamenii care abandoneaza animale? Un adapost la marginea orasului ar fi mai util, cred eu. Hristos a inviat!

  2. Teoretic, ar trebui să intre tot în atribuţiile poliţiei. Având în vedere că un om care abandonează un câine constituie pericol social (prin faptul că respectivul câine poate muşca sau contracta rabie sau râie), mi se pare normal să se considere faptă penală. Şi ce spui tu e la fel de normal. Pe de altă parte, vorba lui VisUrât, până acum „adăposturile” au fost doar prilej de păpat bani europeni.

    Adevărat c-a-nviat 🙂

Lasă un răspuns

 
