Începe şcoala

Mai am un pic peste 4 săptămâni de şcoală şi am terminat, pentru totdeauna, cariera de elev. Simt că mă ia o oarecare melancolie, gândindu-mă că închei un capitol lung, şi mă simt ca un pensionar, pentru că se încheie perioada în care am activat pe la concursurile de matematică, concursuri care mi-au presărat „existenţa”, chiar şi fără a fi avut rezultate cu adevărat notabile tot timpul.

La mine, anul şcolar se împărţea în trei părţi. Prima parte, până prin decembrie, era marcată de parcurgerea materiei şi pregătirea de olimpiadă în ritm relaxat. A doua, până la judeţeană, în martie, era perioada stresului maxim, cu scopul ultim de a mă calfica la naţională. Şi, cum capul nu mă avantajează pe atât de tare pe cât îi avantajează pe alţii, şi pentru că în gimnaziu am stat cu burta la soare cam prea mult, aveam foarte mult de lucru, şi munca intelectuală era extenuantă. Partea a doua se continua spre naţională, unde scopul devenea să mă întorc cu loc… şi am fost dezamăgit în clasa a zecea, când am eşuat şi nu am reuşit să iau medalia aducătoare de loc. A treia, după naţională, e relaxarea totală. Nu sunt genul de om care se omoară cu şcoala, iar în a douăşpea a început să se vadă. 8 nu e chiar o notă rea. Normal, nu strică un 10, da’ asta e, nu trebuie să fii un expert la toate. Iar când eşti mai grăsun, ca mine, te bucuri că ai trecut la sport şi nu te interesează atât de tare nota.

În fine. Povestea e că în faţa mea este prima perioadă de relaxare pură: odată ce trec de bac, nu am de dat admitere, şi, depinzând de decizia mea finală vizavi de facultăţi, e posibil să îmi fie suficientă pentru facultate nota 8 în bac şi atât. De matematică la nivel de competiţie nu o să mai am, nu mai e materie de parcurs, nu mai am de citit obligatoriu pentru orele de română (Slavă Domnului), nu mai e perspectiva şcolii. Mă gândesc să economisesc ceva bani şi să plec într-un mic tur al ţării la volan. Şi e plăcută senzaţia să ştii că, într-o lună, nu mai ai nici un fel de griji.

Sfârşitul turuiturii.

Îmi propun să mai scriu pe aici. Şi să mă şi ţin de treabă.

~ de Ion pe Aprilie 26, 2011.

2 răspunsuri to “Începe şcoala”

  1. Relaxare placuta!
    Pana la urma la ce facultate dai?

Lasă un răspuns

 
