Gânduri de şofer

Am aproape 10 luni de permis şi vreo 13000 de kilometri. Şi ştiu că, probabil, tot ce scriu aici a fost gândit, răzgândit, scris şi rescris de mulţi alţi posesori ai carteluţei roz înaintea mea, dar simt că trebuie să îmi eliberez gândurile vizavi de tema asta.

Unu: nimeni nu mai ştie ce e ăla semnal stânga. Dacă vrei să depăşeşti pe cineva, rar merge să îl rogi frumos (citeşte: să îi dai semnal stânga şi să se mute). Până nu urli la el şi îl înjuri (citeşte flash) nu are chef să se dea; nu vorbesc de condiţiile în care omu’ depăşeşte, că nu sunt cretin (ca alţii). Normal că am senzaţia că îmi pierd vremea cu semnalul stânga; dacă văd un om la 2 săptămâni făcându-mi semn că vrea să mă dau cu semnalul şi nu cu flashul. Că na, mai folosesc şi banda a doua, că banda I e adesea plină de gropi.

Doi: dacă ai papuc sau o dacie obosită, şi sunt mai multe benzi pe un drum, încearcă să te dai mai în dreapta. E un pic mai bine decât să încetineşti o coloană întreagă care, din cauză că este obligată să se deplaseze cu viteza ta, ratează un semafor. Nu te condamn că ai dacie… dar nu mă încetini nici tu pe mine.

Trei: când cineva blochează o coloană, banda din stânga fiind liberă, şi vrei să ieşi, oglinda din stânga te ajută să nu te trezeşti că ţi se propteşte cineva în fund. Mai ales că în situaţii dinastea creşte adrenalina, se ambalează nervii, se pleacă în forţă, alea alea.

Patru: nu trece zi să nu văd câte un dobitoc în parcarea liceului parcând pe două locuri. Ştiu că e greu, de la o vreme nici mie nu îmi mai iese perfect, ba e prea în stânga, ba e prea în dreapta, dar măcar încearcă! Să nimereşti între linii nu e atât de greu.

Cinci: mai am 7 zile de navetă şi am încheiat clasa a douăşpea.

~ de Ion pe Mai 18, 2011.

7 răspunsuri to “Gânduri de şofer”

  1. ”mai am 7 zile de navetă şi am încheiat clasa a douăşpea”

    manly tears have been shed.

  2. @Patru: e ca si in alte activitati…. uneori mai dai si pe langa…. ESENTIAL e sa nu nimeresti altundeva…. :-„

  3. Gandurile mele de sofer vor mai ramane vreo 2 ani nepostate,din moment ce nu am masina.Si pe langa faptul ca insulti multa lume,te iei de altii cu rost(dar ei nu vor intelege),si pe langa faptul ca iti vei lua o „mustrare verbala”(probabil) din partea celor care se simt acuzati…pe langa toate acestea,e ok articolul(daca se poate spune,tinand cont de efectele lui probabile).Considerand faptul ca in lumea asta romaneasca nu prea exista oameni intelegatori,e un articol prost.Dar,in multe alte state,ar fi un articol foarte bun.

  4. eu stiu k strada nu e a nimanui. deci nu vi-i tu aici s i-mi faci mie regulile.

    dak nuti konvine , mergi pe jos tataia. i-mi place knd fac zone cu bemve-ul s vad kum se oFtiCA ceilalti k ocup benzile dar plm , asa face bastanii

  5. Dupa cum spuneam,Ioane:cocalarii,analfabetii si,evident,in cel mai adevarat sens al cuvantului,prostii,sunt la conducere.In fine,la conducerea BMW-ului(cred ca numai tocilarii mai scriu corect in ziua de azi,si scuze ca nu folosesc forma de „bemve”).

    Auzi,bastane,rumega putin ca o bovina un colt de abecedar,si poate mai schimbam doua vorbe apoi.Sau doar o vorba,ca boierii nu trebuie sa fie solicitati prea tare…au mult de gandit,saracii.

  6. sabastiane , ma fratello , tu la mine t-e referi ?
    ma smekere, crezi ca nu aflu yo cine esti ? stai in banca ta ma k sunt pa ReLaTiI

  7. ba,ia da id-ul tau,sa purtam o conversatie ca fratii,asa,ca vad ca ma iei cu fratello,cu astea.ia sa vad ce-ti poate capul

Lasă un răspuns

 
