Nu vreau…

…să transform blogul într-o oală cu nervi direcţionaţi asupra participanţilor la trafic. Dar ieri era cât pe aci să iau pe capotă, ca trofeu de vânătoare, un pensionar pe bicicletă. Adică: eram în Buzău, la semafor, se pune verde, plec, fac stânga cu semnal, tot (eram încadrat corespunzător), accelerez, dau să schimb a doua… şi vine de pe banda din dreapta, elegant, moşneagul înainte-menţionat, îmi taie frumos calea (eram pe banda 2, că pe banda 1 mai erau maşini parcate) şi se duce în banda 3. Eu, frână, claxon lung. Aveam geamul deschis… „nu ştii să semnalizezi?” „du-te-n…” că prostul, când face o prostie, trebuie să se bată cu pumnii în piept, că el e mare şi tare.

Acum serios, şi eu mă dădeam cu bicicleta când eram mic, şi eram conştient de riscuri, dar, deşi nimeni nu mai făcea asta, mereu întindeam mâna să semnalizez, şi mai ştiam vreo 2-3 prostioare de circulaţie. Şi nu-mi amintesc să fi tăiat calea vreunei maşini. Normal că mi se părea aiurea să nu ai voie să te dai pe 2 roţi până la 14 ani, dar acum încep, încet-încet, să am senzaţia că ar trebui introdus permis pentru biciclişti. Care să ateste că nu eşti un cretin care se bagă singur în accidente. Bine, uneori mă gândesc că ar trebui şi pentru pietoni, dar aici nu e practic, e doar o chestie de educaţie: mama m-a învăţat că înainte de a trece pe trecerea de pietoni, mă asigur că pot şi aştept să pot trece fără probleme. Dar întâi mă opresc şi mă asigur. Instructorul auto m-a învăţat că pe trecere am prioritate. Şi na, am început să realizez că pietonii sunt, în marea lor majoritate, împărţiţi în trei categorii. Ăia care nu se uită şi se aruncă direct pe trecere, eventual în fugă, cât să te prinzi de existenţa lor târziu, şi ăia care, când te văd că opreşti să îi laşi să treacă, stau şi se uită la tine (eventual nu se prind că dacă le faci un semn din mână îi inviţi să treacă). Restul sunt puţini.

Dar sincer acum, în 1-4 sau cei 7 ani de acasă nu mai învaţă copiii nimic despre regulile de circulaţie de bază?

~ de Ion pe Mai 24, 2011.

5 răspunsuri to “Nu vreau…”

  1. încep, încet-încet, să am senzaţia că ar trebui introdus permis pentru biciclişti
    Pentru aia care doresc sa circule pe sosea, da ar trebui introdus… sau ar trebui, ca in alte tari, sa fie o banda speciala pentru biciclisti, sau un traseu separat pentru biciclisti, sa nu interfereze cu traficul rutier….

    Oh…. Ce’ti doresc eu tie, Dulce Romanie….

    P.S. Ultimul stinge lumina!

  2. Nu. Pe străzi. Nu doar pe şosele. Mai ales că pe şosea nu e mare brânză să mergi cu bicicleta, decât dacă te dă jos curentul de la un tir.

    • Acuma… depinde ce intelegi tu…. eu zic pe sosea as in fara trotuare, sau zone destinate accesului pietonal…. in fine….

      • Biciclistul nu circulă nici pe trotuar, nici pe zonele pietonale. Bicicleta este un vehicul.

  3. Ion,

    Y u no understand me?!

Lasă un răspuns

 
