Sfaturi pentru doritorii de facultăţi prin Anglia (III)

Vezi şi:

https://ambrinoc.wordpress.com/2011/01/08/sfaturi-pentru-doritorii-de-facultati-prin-anglia-ii/

https://ambrinoc.wordpress.com/2010/12/28/sfaturi-pentru-doritorii-de-facultati-prin-anglia/

 

Bun, astăzi mi-am rezolvat o problemă destul de importantă: împrumutul pentru taxa de studii. Din ce ştiu, eu fac parte din ultima generaţie care prinde taxa de şcolarizare netriplată. Adică, de la anul, o să fie mult mai mare; pe de altă parte, am citit pe site-ul universităţii că au de gând să o facă un pic mai flexibilă, de genul reducerii ei pentru potenţialii studenţi din familii cu venituri mai mici; ergo e posibil să renteze şi de la anul un asemenea împrumut. Eu am avut 3.375 de lire pe an, maximul pentru care se poate da; ştiu că prin Scoţia e mai mic şi se rezolvă printr-un „grant”. Aici, e vorba de un împrumut de la o companie de stat (Student Loans Company). Din ce ştiu, dobânzile sunt mici (ceva gen 1,5%, putând să urce până la 4%: deloc surprinzător, având în vedere că la ei şi la bănci au dobânzi mai mici, şi vorbim de o companie de stat), iar plata se face odată ce începi să ai un venit suficient de mare; ideea e că atunci când câştigi peste 15 mii de lire pe an, ţi se tot ia direct din salariu până când ai plătit-o pe toată.

Procesul este surprinzător de simplu. De aici se ia formularul (presupun că o să fie EU12N, EU13N etc; eu am avut de completat un EU11N); tot acolo se găsesc şi informaţii în plus. Deşi, la început, te sperie prin faptul că are 20 de pagini, se completează cu mare atenţie în cam 20 de minute; singurele chestii mai ciudate sunt că îţi cere (1) ultimele 3 domicilii şi (2) două persoane de contact care locuiesc la adrese diferite, în caz că nu mai sunt în stare să te găsească pe tine. Ei cer dovezi documentare pe acolo, dar singura de care am avut eu nevoie, pentru a dovedi că sunt cetăţean UE, a fost copia după cartea de identitate. Aici fac o paranteză: poţi să o legalizezi şi să o traduci la notar, sau poţi, mai simplu, să îţi rogi directorul şcolii să îţi dea o semnătură şi o ştampilă, şi să scrie „conform cu originalul”. Dacă nu ştie englezeşte, iei frumos pixul, şi scrii mai jos, în engleză, că este identic cu originalul, şi că a fost semnat de X, director al şcolii Y, apoi pui adresa şi numărul de telefon de la şcoală.

E bine să trimiţi formularul prin luna mai. Citisem pe undeva că ar fi un termen limită pe 31 mai, iar poşta face 7-10 zile; în principiu, îl trimiţi după ce accepţi ofertă pe UCAS, că ei îţi cer universitatea şi cursul la care dai (se poate schimba mai încolo, dacă nu întruneşti condiţionarea de la „firm offer” şi schimbi pe „insurance offer”). Eu azi am primit parola ca să intru în contul făcut de ei pe site, şi am văzut acolo că mi-au aprobat împrumutul, chiar dacă mi-au stâlcit un pic adresa, şi urmează să primesc şi prin poştă confirmarea.

Bun, mai dau 2 detalii legate de UCAS: pe la începutul lui mai e termenul limită pentru răspunsuri, cam atunci trebuie să te decizi; dacă primeşti ofertă necondiţionată, eşti şmecher. Dacă nu, condiţionarea se face în funcţie de nota din BAC (nu de media din liceu), şi de obţinerea unor calificări la engleză, dacă nu au fost obţinute deja, şi trimiterea dovezilor pentru calificările astea. Poţi accepta 2 oferte, una ca „firm” şi una ca „insurance”, în ideea că, dacă nu întruneşti condiţiile la „firm”, să le întruneşti sigur la „insurance”, şi să intri la una dintre ele. Din ce ştiu, Oxford cere 8 în bac, Imperial 9.60 (cu minim 9.70 la matematică), Edinburgh 9.50, Bristol 9 şi St Andrew’s tot 8. Voi mai detalia ultima parte a procesului în alt articol.

~ de Ion pe Iunie 6, 2011.

4 răspunsuri to “Sfaturi pentru doritorii de facultăţi prin Anglia (III)”

  1. interesant ce-ai zis pe-aici. tu la ce universitati ai aplicat si unde ai intrat pana la urma ? ai aplicat prin vreo agentie sau ai sunat personal la fiecare universitate?

    • Am dat la Imperial College, Edinburgh, St Andrew’s, Oxford şi Bristol. Nu am sunat la nici una, şi nu am aplicat prin agenţii ( = risipă de timp şi bani). Am folosit serviciul lor informatizat de admitere, UCAS. Sunt la Oxford.

  2. […] Sfaturi pentru doritorii de facultăţi prin Anglia (III) […]

  3. salut! poti sa-mi spui te rog , cand te-au anuntat de la oxford sa participi la interviu? cu cate zile inainte de interviu? multumesc!

Lasă un răspuns

 
