Diferenţa dintre român şi european

Se (tot) zice că românul e băiatul priceput la toate, dar expert la nimic, iar occidentalii nu se pricep la multe, dar unde se pricep sunt specialişti. Acum, mentalitatea modernă este direcţionată spre occident, şi zice că şi noi ar trebui să facem la fel. Se vehiculează des ideea că francezul, neamţul, nu se pricep să-şi schimbe becurile, şi cheamă specialişti care fac asta, în vreme ce românul, dacă îi dai nişte bănuţi, îţi face toată instalaţia electrică a casei.
Eu o să apăr toată viaţa acest balcanism. Şi am văzut, de curând, un exemplu care mi-a întărit credinţa în cât este de bine să fii român: am dus un francez la Buzău, la Hotel Crâng. Nu mai ştiam exact unde este, aşa că l-am întrebat dacă a văzut un liceu lângă hotel. Nu ştia să-mi răspundă. L-am întrebat asta pentru că, fix lângă Hotel Crâng, se află Liceul Pedagogic, şi, mai încolo, şcoala 15. Şi mi s-a părut foarte aiurea tu, ca străin cazat undeva, să nu te uiţi prin jur, să te întrebi ce poate fi o anumită clădire (chiar dacă o şcoală se recunoaşte de la o poştă, chiar şi după copiii care ies din ea), mai ales că eu, de fiecare dată când am fost cazat undeva, m-am uitat cu interes la fiecare clădire. Ţine tot de „atenţia distributivă” de „băiat bun la toate” a românului.

~ de Ion pe Iunie 11, 2011.

Un răspuns to “Diferenţa dintre român şi european”

  1. Daca baiatul asta „bun la toate” si-ar bate doar putin capul(ca restul oricum ii iese din incheietura),poate ca am ajunge mai bine decat in occident.Si nu stiu daca ai vazut,dar nu este o coincidenta prea trasa de par ca toti romanii care s-au afirmat pana acum au fost remarcati in afara(sau din afara)tarii?Si cred ca acesta este cel mai important motiv pentru care un roman se duce la o facultate in Anglia,si nu vine niciun englez sa studieze in Romania(poate doar de nevoie).

Lasă un răspuns

 
