Cum e cu reţelele de telefonie mobilă

Cred că ştim cu toţii comportamentul tipic al operatorilor de telefonie mobilă din România. Cât nu eşti clientul lor, sar pe tine cu diverse oferte promoţionale menite să te momească. Şi tu, ca tot omul, semnezi contractul şi-ţi tragi un abonament la ei. După care, cât timp eşti abonat, alea alea, cam uită de tine. Îţi mai dau, eventual, 10 minute bonus în reţea şi puncte de loialitate, dar nu pupi bonusurile pe care ţi le dau ca să te atragă printre clienţii lor. Eventual, dacă ai vechime şi te cerţi cu ei, poţi negocia un abonament mai avantajos pentru tine. Ceea ce noi am şi făcut acum vreo 2 ani.

Dar ce mi se pare jenant nu e neapărat asta. Până acum am avut abonament. Pe numele lui tata, ce-i drept, că pe vremea aia eram minor, aveam 14 ani. Duminică plec în Anglia, şi voi petrece circa şase luni pe an pe meleagurile lor. Şi no, logic că mi-e mai avantajos să pun o cartelă, pentru că o să vorbesc foarte puţin pe roaming, şi când ajung în ţară îmi pun credit. Iar pentru acolo îmi fac un pay-as-you-go la o reţea de la ei. N-o fi să fac abonament doar pentru 6 luni pe an. Dar de curând, după ce i-am anunţat că anulez abonamentul, mă sună cineva de la Vodafone… şi îi zic toată faza. Nu înainte de a-i reproşa că tratează mai bine clienţii proaspeţi decât pe cei mai vechi. Moment în care se chinuie să mă convingă să revin la abonament… eu înţeleg că vă e frică să pierdeţi clienţii când vedeţi că ei sunt deja decişi să plece. Dar cred că era clar că pe mine la momentul respectiv nu mă mai putea convinge să fac alt abonament. No, individa n-avea nici o vină, şi n-avea rost să mă cert cu ea. „Peste vreo 4 ani poate îmi fac alt abonament.”

Dar mi s-a părut aiurea că timp de 2 ani nu s-a interesat nimeni de mine, dacă sunt mulţumit, să îmi facă vreo ofertă, ceva, şi când a văzut că nu mai vreau să continuu cu abonamentul a sărit imediat.

Apropo, ştie să-mi zică cineva de ce toată lumea face telefoane cu durată a bateriei din ce în ce mai mică? Am rămas singurul om care preferă ca telefonul să-i fie telefon şi să facă asta foarte bine? Şi pe care să îl deranjeze să îşi încarce telefonul o dată la 2 zile?

~ de Ion pe Septembrie 19, 2011.

4 răspunsuri to “Cum e cu reţelele de telefonie mobilă”

  1. Da, e prost gandita politica retelelor de telefonie mobila. Si eu am patit o chestie din asta, voiam sa reziliez un contract dupa cei 2 ani trecuti initial acolo si imediat cu telefonul dupa mine ca de ce plec. Eu, deh, i-am zis tipului vrand-nevrand ca plec in alta retea ca am gasit o oferta mai buna. Imediat sare cu 2-3 propuneri de planuri tarifare personalizate, in functie de ce foloseam pana atunci. Singurul inconvenient era ca la variantele astea nu mai primeam reducere la telefon (era unul din motivele pentru care voiam contract nou). Pana la urma am gasit o varianta tot la ei, dar stau si ma gandesc: cei doi ani cat am fost abonat mai primeam ocazional mesaje de la retea inutile, si un bonus de minute in retea pentru ziua de nastere, dar atat. Cate promotii de atragere a clientilor oare nu au fost active? Se bazeaza pe inertia clientului, si le merge, dovada ca au timp sa se informeze de obiceiurile clientilor care dau reziliere, multi preferand sa ramana la abonamentul vechi decat sa-si bata capul sa caute unul mai bun.

  2. Am ramas logat pe contul scolii de vara, se pare. Andrei

  3. Daca ai telefon la care te tine bateria doar 2 zile, atunci ai un smartphone.
    Nu se fac baterii mai proaste (ce idee desteapta si pe capul tau), pur si simplu diferitele componente au evoluat si consuma din ce in ce mai mult curent, iar tehnologia bateriilor nu a reusit sa tina pasul.

    Sunt foarte multe telefoane „care sunt doar telefoane si fac asta foarte bine” si te tine bateria minim o saptamana, poti sa-ti iei unul de-ala, in loc sa folosesti un smartphone si sa te plangi de baterie.

    • Ai apărut şi tu să dai cu bâta-n baltă. În momentul în care am un banal telefon mobil, căruia nu îi folosesc camera, habar n-are wifi, nu-i folosesc nici bluetoothul şi habar n-are internet, îmi vine greu să cred că se cheamă smartphone. Dar sunt convins că are bateria proastă. Mai gândeşte şi tu înainte să scrii o prostie.

Lasă un răspuns

 
